خبرزنان و ورزشزنان ورزشکار

دشمنی فدراسیون با مریم شیخ علیزاده اولین زن شناگر ایرانی در المپیک

دشمنی فدراسیون با مریم شیخ علیزاده اولین زن شناگر ایرانی در المپیک، گفته‌ای که خود در مصاحبه اخیرش به آن اشاره کرد.

مریم شیخ علیزاده به دشمنی فدراسیون با خود به عنوان اولین زن شناگر ایرانی در المپیک اعتراف کرد. او گفت:

متاسفانه بعد از مهاجرت من خیلی از افرادی که به تازگی در فدراسیون آمده‌اند، چشم دیدنم نداشتند. و هنگامی که من برای المپیک انتخاب شدم علاقه نداشتند این اتفاق برایم بیفتد. طی خبری که من دارم تمامی رکوردهای مرا که برای آن ها خیلی سخت تلاش نموده بودم از سایت فدراسیون حذف نمودند.

 

مریم شیخ علیزاده دارای ۱۸ سال سن است. و اولین زن شناگر ایرانی محسوب می‌شود که توانسته به المپیک راه یابد. البته متاسفانه به علت قوانین موجود در ایران این افتخار به نام ایران ثبت نشد و به نام کشور آذربایجان ثبت گردید.

پیشنهاد آغاز شنا را مربی مهدش در ۳ سالگی داده بود چرا که دیده بود او برخلاف سایر کودکان از آب نمی‌ترسد. او بعد از مدتی تمرین در چند مسابقه شرکت کرد و چند مقام به دست آورد که انگیزه اش را چند برابر کرد. او به ورزش خود ادامه داد و توانست ۶ دوره قهرمان کشوری شود.

دشمنی فدراسیون با مریم شیخ علیزاده اولین زن شناگر ایرانی در المپیک | محب نیوز
محب نیوز

وی در مسابقات کشورهای اسلامی هم شرکت نمود. او چند رکورد را در آن مسابقات جابجا کرد. و در همان مسابقات توانست نظر کشور آذربایجان را جلب کند.

کشور آذربایجان به او پیشنهاد دادند و او هم به علت اینکه در ایران نمی توانست در مسابقات جهانی شرکت کند پذیرفت. در آن کشور نیز به قهرمانی‌هایش را ادامه داد. تا اینکه سرانجام وارد دهکده المپیک شد.

پیام مریم شیخ علیزاده برای زنان ایرانی

 

در ایران محدودیت‌های بسیاری برای دختران سرزمینم متاسفانه وجود دارد. امیدوار هستم که شرایط شرکت برای آن‌ها در رشته مورد علاقه‌اشان به وجود بیاید. در کل انسان نباید امیدش را از دست بدهد و تا آخر راهی که به آن علاقه دارد را باید برود.

 

هدف مریم شیخ علیزاده برای آینده‌ی ورزشی خود

او در پایان هدف خود را تغییر رکورد دنیا و کسب مدال طلا در المپیک آینده اعلام نمود. محب نیوز نیز آرزوی موفقیت برای این دختر جوان ایرانی دارد. همچنین امیدوار است شرایطی پیش بیاید که تمام زنان مسلمان در حرفه شنا و مسابقات آن فعالیت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا