خبر

حجاب و درگیری های بی پایان آن | اخبار 11-13 مرداد 1402

حجاب و درگیری های بی پایان آن | سرتیتر اخبار روز ۱۱ تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ شمسی را در محب نیوز بخوانید. از درگیری باغستان شیراز تا دستور ابراهیم رئیسی…

متن خبر حجاب و درگیری های بی پایان آن | سرتیتر اخبار روز ۱۱ تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ شمسی

متن خبر حجاب و درگیری های بی پایان آن | سرتیتر اخبار روز ۱۱ تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ شمسی به شرح زیر است:

 

جعفری گفت: “متهم حجاب کشف‌کننده شیراز نیز به‌طور متقابل از طرف آمر به معروف شکایت دارد.”

 

در خصوص لایحه جدید حجاب، عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضائی دادستان کل کشور، در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت که این لایحه با تمرکز بر مسائل مرتبط با “برهنگی و نیمه برهنگی”، منجر به عادی‌سازی موارد دیگر کشف حجاب می‌شود. و به تاکید بر “کشف حجاب مصونیت” منجر می‌شود.

 

زهره لاجوردی، نماینده تهران، اظهار داشت که مفهوم حجاب “مختص جمهوری اسلامی نیست. و در ایران قبل از تأسیس جمهوری اسلامی نیز وجود داشته است.”

 

احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف، به اشتباه درک عمومی در مورد تعداد بی‌حجابی و حجاب‌داری زنان اشاره کرد. او همچنین به وجود کارخانه‌های تولید چادر مشکی با کیفیت در کشور اشاره کرد.

 

کوثر افتخاری، دانشجو و بازیگر تئاتر که در اعتراضات اخیر چشم خود را از دست داده بود، در واکنش به احضار خود به دادسرا، در اینستاگرام نوشت: “آیا کور کردن چشم من کافی نیست؟ آیا نگاهی به جایگاه شاکی و متهم انداخته شده است؟”

 

محمود شهامت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اعلام کرد که درگیری مرگ دو زن حامله در فاصله زمانی کوتاه در بیمارستان سجاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیجی کالا و مشکلات حجاب برای آن

دفاتر شرکت دیجی‌کالا که پیش‌تر مهر شده بود، به رفع پلمب رسیده‌اند. این موضوع توسط حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، تایید شد. او بر تطابق مجازات با جرم تأکید داشت. و از تلاش‌ها برای آسیب‌زدایی از مجموعه‌های استارت‌آپی خبر داد.

درگیری های بی پایان حجاب | محب نیوز
محب نیوز | درگیری های بی پایان حجاب | محب نیوز

یک مداح با اشعاری که به گفته دادستان شهرستان تاکستان “تشویش اذهان عمومی” ایجاد کرده بود، دستگیر شد. این مداح در زمان عزاداری تاسوعا به خیزش انقلابی اشاره کرده بود.

 

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در مورد انتشار عکس‌های بدون حجاب توسط کارکنان برخی شرکت‌ها، تأکید کرد که باید مشکلات مرتبط با سکوهای فناوری اطلاعات را از طریق مراجع ذی‌ربط با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات حل کرد.

 

احمد وحیدی، وزیر کشور، تاکید کرد که با افراد ترویج‌دهنده برهنگی و ایجاد تشویق برای دیگران به این مسائل، برخورد خواهد شد.

 

دادگستری فارس اعلام کرد مجموعه کافی‌شاپ باغ نارنجستان شیراز موقتاً پلمب  است. همچنین تأکید شد که عضویت یکی از متهمان این پرونده در فراجا تأثیری بر جریان پرونده نخواهد داشت.

نیلوفر حامدی و رد اتهامات

همسر نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار زندانی، به سخنان قوه قضاییه واکنش نشان داد. و پرسید: اگر بازداشت نیلوفر موجب مرگ مهسا امینی نشده است، پس چرا بلافاصله پس از آن بازداشت شد؟ و چرا بخشی از کیفرخواست به این موضوع اختصاص دارد؟

 

دادگستری فارس اعلام کرد که به پرونده زن و مرد مرتبط با درگیری با آمر به معروف در “باغ نارنجستان شیراز” به صورت ویژه و فوری پیگیری خواهد شد.

 

گزارش‌ها حاکی از این است که مرد بازداشت‌شده در پرونده درگیری با زن، عضو یکی از نیروهای نظامی جمهوری اسلامی است. رئیس شورای قضایی فارس هم بیان کرد که “وابستگی سازمانی” این مرد تأثیری در پرونده ندارد.

 

دادستان شیراز اعلام کرد که مدیر باغ نارنجستان شیراز بازداشت است.

 

روابط عمومی وزارت ارشاد اعلام کرد که کتاب “طاقچه” با دادن تعهد از وضعیت مسدودی خارج شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا